Waarom goed bereikbaar zijn voor meer omzet zorgt
We doen het allemaal: zodra we een vraag hebben voor een nieuwe order bellen we het bedrijf op. Is het bedrijf slecht bereikbaar? Dan schetsen we automatisch al een negatief beeld over het bedrijf. Telefonische bereikbaarheid is zeer cruciaal en kan zorgen voor meer omzet. In dit artikel leggen we je uit waarom.
1. Mensen bellen graag.
Hedendaags zitten mensen niet langer te wachten op eindeloos ge-email, maar willen ze gewoon even kunnen bellen voor hun (korte) vraag. Of dit nou een nieuwe of bestaande klant is, dat maakt niet uit. Een slechte telefonische bereikbaarheid kan zowel voor nieuwe, maar ook huidige, klanten een punt zijn om over te stappen of een andere partij te zoeken. Het is daarom dus erg belangrijk om telefonisch goed bereikbaar te zijn.
2. Je kan mensen sneller te woord staan.
Hoe vervelend is het om een e-mail over te slaan en een paar dagen te laat te antwoorden op die cruciale (potentiele) klant? Door telefonisch bereikbaar te zijn zorg je ervoor dat de (potentiele) klant sneller iemand van het bedrijf te spreken krijgt en nieuwe doelen of missie’s sneller gesloten kunnen worden.
3. Het geeft vertrouwen bij (potentiele) klanten.
Een bedrijf dat telefonisch goed bereikbaar is wekt vertrouwen op bij (potentiele) klanten. Uit eerder onderzoek op het internet is gebleken dat mensen welke ergens iets zullen of willen bestellen, vaak kijken of er een telefoonnummer aanwezig is. Telefonisch bereikbaar zijn geeft een stukje transparantie naar de klant toe
5. Je kan betere ondersteuning leveren.
Door telefonisch bereikbaar te zijn stel je jezelf in staat om sneller (en wellicht ook betere) ondersteuning te kunnen bieden aan huidige klanten. Een snelle vraag kan makkelijk worden opgelost met een simpel belletje. Hiermee sla je een eigen tijdrovend proces over en maak je de klant dol gelukkig.
Het is natuurlijk lastig om direct te zeggen dat een goede bereikbaarheid voor meer omzet zal zorgen, maar het speelt een enorm grote factor in de dagelijkse activiteiten. Een bedrijf dat telefonisch slecht bereikbaar is, wordt vaak als irritant of onbetrouwbaar gezien. Zorg er daarom voor dat jouw bedrijf telefonisch goed bereikbaar is. Zoek je nog een (nieuwe) provider? Dan staan wij altijd, geheel vrijblijvend, voor je klaar om samen te kijken naar de beste oplossing die er is. Plan vandaag nog een gratis audit in en wellicht zien we elkaar dan binnenkort.